IMS logo - klik for at gå til forsiden

Vi arbejder hele tiden på ny udvikling af vores software

Nyheder

Allerede i 2004 besluttede regeringen at digitalisere statens kommunikation med borgere og virksomheder. Det giver nu Danmark en unik mulighed for at opdyrke nye markeder i de europæiske lande, der i de kommende år skal i gang med offentlig digitalisering. Hos IMS A/S undersøger vi netop nu helt nye samarbejds- og partner muligheder e.lign. for at imødekomme de store vækstmuligheder vi har.

Digitalt forspring

Brugen af digital post, elektroniske fakturaer og anden digital dokumenthåndtering har været fast rutine i danske organisationer i en årrække. En knowhow, der betød at Danmark blev kåret som intet mindre end verdensmester i offentlig digitalisering af FN, i den tilbagevendende UN E-Government Survey. Denne titel er efter vores mening på alle måder fortjent.

I Danmark har vi arbejdet målrettet og effektivt med digitalisering i det offentlige i en årrække. Både med Elektronisk Sags- og Dokumenthåndtering og med OIOUBL, altså elektronisk fakturagodkendelse, og med e-boks. Især sidstnævnte har givet staten markante besparelser i forhold til, hvad det koster at sende post til borgerne. Vi er ikke i tvivl om, at en række europæiske lande vil og skal indføre samme type løsninger i de kommende år. Der vil den danske it-branche stå superstærkt, fordi vi allerede har gjort os rigtig mange værdifulde erfaringer, og kan tilbyde gennemprøvede og virksomme løsninger.

Enkle, genkendelige løsninger

Her hos os har vi voldsomt travlt i forvejen. Årsagen er primært den nye GDPR-lovgivning fra foråret, skarpt fulgt af den støt stigende digitalisering i staten. Begge dele har nemlig skabt øget efterspørgsel efter netop den slags løsninger til elektronisk håndtering af kritiske og følsomme dokumenter, som vi i snart tyve år har udviklet og markedsført. Den offentlige sektor er skarpt repræsenteret i vores kundeportefølje. Især indenfor erhvervs- og ungdomsuddannelserne har vi i sag næsten 90 procent af markedet.

Alle vores løsninger bygger på eget standardsoftware, som vi kan tilpasse den enkelte virksomheds eller organisations behov. Det hele er baseret på Microsoft standardsoftware, især Office. På den måde får virksomheden mere ud af sin eksisterende software samtidig med at brugergrænsefladen bliver enkel og genkendelig.

Helt fra IMS´s begyndelse i 2001, hvor vi hed IMSoft, har vi haft et stærkt fokus på sikker håndtering af persondata. Det har jo sådan set altid været et lovkrav i persondata lovgivningen, som vi fra starten har indarbejdet i vores løsninger.

Hos os ser vi derfor et kæmpe potentiale i at bruge vores store erfaring til at ekspandere vores løsninger internationalt. Med hele EU´s GDPR regler fra foråret og beslutningen om at sætte endnu mere skub i statslig digitalisering, vil vores branche helt sikkert være nødt til at løbe endnu stærkere for at kunne følge med i de kommende år. Derfor planlægger vi planlægger ansættelser samt en mulig konsolidering eller partnerskabsaftale, for at udnytte det enorme, internationale vækstpotentiale i statslige digitaliseringsløsninger.

Teknisk support konsulent

IMS A/S søger snarest muligt en ny kollega til vores tekniske afdeling, der arbejder med implementering og support af vores ESDH-løsninger. Vi forventer at du er en glad og positiv person der har lyst til at arbejde med følgende områder:

  • Installation af løsninger/IMS produkter hos vores kunder
  • Second line support af kundens installationer, både teknisk- og bruger support.
  • Opfølgende service og problemløsning
  • Udførelse af add-on opgaver

Faglige kvalifikationer

Vi forventer at du har gode danskkundskaber, da al kundekommunikation pt. er på dansk. Desuden at du har erfaring og godt kendskab med nogle af følgende områder:

  • MS Windows klient OS
    • Konfiguration af Windows OS i samspil med 3. parts software
    • Dybdegående kendskab til fejlsøgning af klient miljøer
  • Microsoft Windows server OS
    • Installation og konfiguration af Windows server miljøer
    • Roller og funktioner
    • Active Directory
    • Filsystem
    • IIS
    • Certifikater
    • Dybdegående fejlsøgning af server miljøer
  • Microsoft SQL server
    • Installation og konfiguration af SQL server miljøer
    • Database backup/restore
    • Erfaring med SQL queries/scripts
  • Microsoft Office miljøer (2010 eller nyere)

Personlige kvalifikationer

  • Analytisk og struktureret
  • God forståelse for og erfaring med at kunne analysere og afdække fejl i software miljøer
  • Åben og service minded
  • Detalje orienteret
  • Sætte en ære i at yde en høj service

Hvad kan vi tilbyde dig

Vi tilbyder dig en afvekslende og udfordrende hverdag i en virksomhed, der stræber efter at levere en høj service til vores kunder. Derudover tilbyder vi godt samarbejde med kollegaer, frokost ordning, pension og sygeforsikring. Løn efter kvalifikationer.

Yderligere information og ansøgning

Ansøgning og CV sendes til Tormod Ween This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. For yderligere information kontakt venligst Tormod Ween på 24499184. Vi indkalder løbende til samtaler på stillingen og venter gerne på den rette.

IMS, Åbogade 25A, 8200 Aarhus N – www.ims.dk

IMS har indledt samarbejde med Aarhus firmaet Ditmer A/S for at integrere både deres blanketflow-system DitmerFlex og dagsordensystemet Agenda Management med IMS Arkiv.

Der er oplagte fordele ved at have en integreret løsning til både indberetning, godkendelse og efterfølgende sikker elektronisk arkivering af blanketter og dagsordendokumenter. Det er netop hvad man kan opnå ved at benytte Ditmerflex (også kendt af erhvervsskolerne som SDBF) sammen med IMS Arkiv.

Ditmer Produkter DitmerFlex Med DitmerFlex kan man nemt og fleksibelt opbygge web baserede blanketter og oprette flows til udfyldelse og godkendelse. Det kan f.eks. være rejseudlæg, rekvirering af udstyr,kantinebestillinger og meget mere. Alle indberetningsdokumenter bliver nu automatisk arkiveret sikkert i de rette arkivsager i IMS Arkiv ud fra f.eks. CPR nummer eller et andet Id.

Ditmer Produkter Agenda Management

Med integrationen til Agenda Mangement får IMS arkiv et effektivt dagsordensystem bygget tæt ind til sig. Agenda Management fra Ditmer er en effektiv webløsning til oprettelse og håndtering af dagsordner, referater og deres opfølgning til alle slags møde i virksomheden.

Kontakt Morten Randrup This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. hos Ditmer eller Maria Radmer This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. hos IMS for mere information.

 

 

IMS Personale

Elektronisk arkiv til personalesager, der overholder persondatareglerne.

Det siger vores kunder om
IMS Personale

IMS FakturaFlow

Elektronisk fakturagodkendelse, der sparer på ressourcerne.

Det siger vores kunder om
IMS FakturaFlow

IMS Arkiv

Elektronisk dokumenthåndtering og arkivering, der giver overblik.

Det siger vores kunder om
IMS Arkiv

IMS DigitalPost

Digitalt postsystem, der gør postforsendelsen billig og effektiv.

Det siger vores kunder om
IMS DigitalPost