IMS logo - klik for at gå til forsiden

Vi arbejder hele tiden på ny udvikling af vores software

Nyheder

IMS FakturaFlow er udkommet i en ny version 2.7 som er blevet udvidet med ekstra nyttige funktioner:

Udvidet webApp

Det er nu også er muligt at kontere bilag direkte i App`en, som også er udvidet flere muligheder for bl.a. kommetarvisning så man kan se eksisterende kommentarer samt tilføje nye

Udvidet rekvisitionsmodul

Endnu flere muligheder for at kommunikere fra modulet via e-mail. Bl.a. er der nu mulighed for at de rette informationer vedr. en ordre kan sendes via e-mail til leverandøren. Til dette er der tilføjet opsætningsmuligheder i IMS FakturaFlow så det er fleksibelt og nemt.

Udvidelse af Oversigter og Søgning

Oversigt og Søgning er udvidet med et nyt felt til visning af kommentarer så man altid i listen kan se seneste kommentar for en faktura. Desuden er der nu mulighed for at åbne flere fakturaer fra oversigten på én gang.

Dataport til NAV 9.0

Navision 9 er på trapperne, og nogle af vores kunder har allerede aftalt tid til opgradering hos deres Navision leverandør. I forhold til den eksisterende standard dataport mellem IMS FakturaFlow og NAV er der ingen ændringer. Det betyder at alle roligt kan opdatere til den nye NAV 9.0 og benytte den allerede installerede dataport til IMS FakturaFlow.

Scanning og afløftning af data fra PDF faktura

De fleste af vores kunder benytter i dag NemHandel netværket og får derfor leveret de fleste fakturaer elektroniske i UBL formatet. Scanning af mange af fakturaerne er dog stadig en del af hverdagen for en del af vores kunder, fordi det ikke muligt for alle at få alt leveret elektronisk. Derfor tilbyder vi en integration, der kan indlæse XML filer fra diverse løsninger til scanning og afløftning, bl.a. ReadSoft Online. Vi har nu udvidet integrationen så den også omfatter scannede XML filer fra firmaet Bilagsscan. Denne løsning er både fleksibel og prismæssigt attraktiv.

Hvis du gerne vil vide gerne vil vide mere om dette, så kontakt Maria Høj Radmer på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. eller på 2449 9972 .

Opgradering til den nye version 2.7 kan aftales på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. og udføres på alm. konsulentvilkår.

Erhvervsskolernes EASY løsninger udfases løbende de kommende 2 år. Det betyder at de nuværende elevdokumenter i EASY´s filarkiv skal flyttes til en anden arkivstruktur. Dokumenterne er ofte personfølsomme da de jo handler om de enkelte elevers forhold.

Vi har udviklet en standardmetode og et værktøj til vores IMS Arkiv løsning, der automatisk kan importere både dokumenterne og data om dem til en tilsvarende elevarkivstruktur i IMS Arkiv. I IMS Arkiv vil de fremover både være adgangssikret og korrekt opbevaret i forhold til de nye strammere persondataregler i EU-forordningen.

Vores udførelse af en standardkonvertering koster kr. 20.000,- ex moms pr. skole.

Skolen skal dog selv forud for konverteringen rekvirere deres egne data og dokumenter fra STIL i et allerede fastlagt format.

Kontakt vores Booking på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. eller 3174 0009 for at bestille en konvertering eller høre nærmere om den.

IMS DigitalPost bruges dagligt af mere end 120 uddannelsesinstitutioner i Danmark. Det betyder at vi efterhånden har en meget stor erfaring med driften af løsningen i praksis. Den erfaring har vi brugt til at udvikle en helt ny og endnu bedre version af systemet:

Håndtering af fejlbeskeder fra e-Boks

Når der afsendes post via systemet er det afhængig af både skolens interne it-netværk og ikke mindst e-Boks afsendelsessystemet. Specielt e-Boks returnerer ofte fejlbeskeder, som det kan være vanskeligt for brugeren, der afsender de digitale breve at tolke. Samtidig hænder det desværre også at e-Boks serverne er nede i kortere eller længere tid. Derfor har vi udviklet en helt ny version af vores løsning, der tager hånd om fejlbeskeder og nedetid hos e-Boks.  Med den nye version bliver meget lettere for brugerne, der jo ofte afsender store mængder breve, at håndtere fejlbeskederne fra e-Boks og gensende breve der har været stoppet på grund af nedetid.

Undgå afsendelse af personfølsom information til de forkerte

Vi har brugt vores erfaringer med systemet til at indbygge nogle automatiske rutiner, der kontrollerer at man ikke ved et uheld kommer til at afsende personfølsomme informationer som f.eks. personnumre til de forkerte. Funktionerne måler bl.a. på om vedhæftninger indeholder andre personnumre end det til den person, brevet sendes til.

Digital signering af breve

I den nye version har vi også indbygget mulighed for at udsende breve til modtagere og efterspørge en digital signering. Funktionen benytter sig af e-Boks og login med NemID hos modtageren. Efter underskriften hos modtageren modtager skolen et svarbrev med signeringen, som med IMS DigitalPost Modtager, automatisk kan arkiveres under personens sag i IMS arkiv eller på fildrevet.

IMS serviceaftalen for IMS DigitalPost vil blive forhøjet med kr. 2.000,- p.a. ved næste fornyelse hvis digital signering anvendes.

Vær også opmærksom på at signeringsfunktionen kræver tilkøb af abonnement for signering hos e-Boks.

Ny forbedret DigitalPost Modtager og Fordeler

Modtagelse og især fordeling af digitale breve til skolen bliver mere og mere kompleks i takt med at flere sender digitale breve i stedet for papir og e-mails. Derfor har vi væsentligt forbedret vores modtager så den, ud over automatisk og sikkert at hente breve til skolens fra virk.dk postkassen, også kan fordele posten til de rette modtager på skolen. Fordelingen sker med e-mail men er nu internt og sikkert på skolens eget netværk. Samtidig kan systemet automatisk arkivere brevene i den rette personsag i IMS Arkiv eller på fildrevet og naturligvis give relevante medarbejdere besked om arkiveringen.

Fordelingen sker ud fra afsenders angivelse af modtagerens e-mail adresse (person eller funktion på skolen). Brugerne af den nye modtager kan også opsætte faste regler for både fordeling og arkivering ud fra f.eks. afsender eller emnetekst.

Den nye version af IMS DigitalPost Modtager er klar til implementering nu og kan bookes på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Vi forventer at frigive den nye version af IMS DigitalPost Afsendelse med fejlhåndtering og digital signatur i begyndelsen af det nye år. Kontakt Maria Radmer på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. eller 2449 9972 hvis du vil vide mere om denne version.

IMS Personale

Elektronisk arkiv til personalesager, der overholder persondatareglerne.

Det siger vores kunder om
IMS Personale

IMS FakturaFlow

Elektronisk fakturagodkendelse, der sparer på ressourcerne.

Det siger vores kunder om
IMS FakturaFlow

IMS Arkiv

Elektronisk dokumenthåndtering og arkivering, der giver overblik.

Det siger vores kunder om
IMS Arkiv

IMS DigitalPost

Digitalt postsystem, der gør postforsendelsen billig og effektiv.

Det siger vores kunder om
IMS DigitalPost